بررسی ویژگی های انواع استابلایزر pvc

استابلایزر pvc ترکیبات پلیمری را قادر می سازد تا بدون تغییرات ساختاری در حضور گرما، نور یا اکسیژن، به عنوان مثال در هنگام پردازش، ذخیره سازی یا استفاده از محصول، استفاده شوند.

در واقع ممکن است زنجیره ها یا اتصالات عرضی پی وی سی، بر اثر عوامل مختلف شکسته شوند یا خواص مربوط به آن ها از بین برود.

بنابراین لازم است یک تثبیت کننده حرارتی مناسب در طول فرآوری، به pvc اضافه شود تا ساختار و ترکیب پلیمری آن آسیب نبیند و کیفیت محصول تثبیت شود. این ماده اضافه شده معمولاً به عنوان استابلایزر pvc شناخته می شود.

 استابلایزر پی وی سی
               استابلایزر پی وی سی

 

انواع استابلایزر pvc

استابلایزر پی وی سی با توجه به تاثیری که بر گرما، نور و اکسیژن دارد، به تثبیت کننده های حرارتی، تثبیت کننده های نور و آنتی اکسیدان ها تقسیم می شود. در میان انواع استابلایزر، تثبیت کننده حرارتی مهمترین افزودنی pvc است.

اهمیت استابلایزر پی وی سی حرارتی

پلی وینیل کلراید (PVC) دارای مقاومت بالا در برابر اسید، مواد قلیایی و سایش بوده و غیر قابل اشتعال می باشد. ضمن اینکه قیمت پایینی دارد و یک عایق الکتریکی به حساب می آید. این ویژگی ها، pvc را به یک ترموپلاستیک بسیار پرکاربرد تبدیل می کند. پی وی سی علیرغم مزایای فراوانی که دارد، یک عیب شاخص نیز دارد، این عیب همان پایداری حرارتی ضعیف پی وی سی می باشد. PVC معمولاً با حرارت دادن به 140 درجه سانتیگراد شروع به تخریب می کند، در حالی که دمای پردازش و قالب گیری آن در حدود 160-200 درجه سانتیگراد است. بنابراین، تثبیت کننده حرارتی باید اضافه شود تا از تخریب PVC در طول پردازش و قالب گیری جلوگیری کند.

عملکرد تثبیت کننده پی وی سی

استابلایزر pvc عمدتاً برای PVC و سایر پلیمرهای حاوی کلر استفاده می شود. اگر پلاستیک پی وی سی حاوی مقادیر کمی ناخالصی مانند نمک های سرب، صابون های فلزی، فنل ها، آمین های معطر و غیره باشد، تثبیت کننده بر فرآیند و کاربرد آن (پی وی سی) تأثیری نمی گذارد. بلکه تا حدودی تجزیه حرارتی آن را به تاخیر می اندازد.

همچنین می توانید محصولات زیر مجموعه این محصول را از این قسمت مشاهده کنید .

iranresan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *